woensdag 3 juli 2019

8x kokkerellen met Hollandse kersen: van toetje tot taart!

Ze zijn er weer: Hollandse kersen! Voor mij echt het allerlekkerste seizoensfruit. Geef mij een pondje Hollandse kersen en ik ben gelukkig! Die eet ik zo uit het vuistje op.

Maar dat is niet de enige manier waarop ik van kersen geniet. Ik kokkerel er ook graag mee: pannenkoeken met verse kersen, chocoladetaart met kersen, scones met kersen, kersenclafoutis. Allemaal even lekker!

Benieuwd naar mijn allerbeste kersenrecepten? Ik heb ze hieronder voor je op een rijtje gezet! Welk recept is jouw favoriet? 


8x kokkerellen met Hollandse kersen: van toetje tot taart!

1. Misschien is dit wel míjn favoriet: Franse kersenclafoutis met geroosterde amandeltjes! 


Ik maak hem het allerliefst met dikke, sappige, zoete Kordia-kersen. Daarvoor moet je misschien nog even wachten; de Kordia is een late kersensoort. Kies in elk geval voor een echt zoete kers.


Kersenclafoutis met geroosterd amandelschaafsel


2. De chocolade-desserttaart met rood zomerfruit staat in elk geval in mijn top 3! 


Het liefst zou ik hem willen maken met alleen maar kersen, dat zal je niet verwonderen. Maar ik moet eerlijk toegeven: het andere, iets fris-zuurdere fruit, zorgt wel voor een perfecte balans tussen zoet en fruitig!

De taart ziet er superfeestelijk en speciaal uit. En dat terwijl hij stiekem heel makkelijk is om te maken. Meteen doen, zou ik zeggen!


De allerlekkerste chocolade-desserttaart met heel veel zomerfruit!

3. Nog zo'n decadent dessert: chocoladeflensjes met verse kersen en stracciatellaroomijs


Dit moet je echt serveren als je deze zomer een speciaal etentje geeft. Geen gast die hier weerstand tegen kan bieden...


Decadente chocoladeflensjes met verse kersen en ijs


4. Hollandse kersen bij je Engelse high tea: scones met verse kersen, kersenjam en room


Bij een high tea of afternoon tea horen scones; daar is geen twijfel over mogelijk. Maar met die scones kun je oneindig variëren. Deze high tea scones met verse kersen zijn superzomers en verschrikkelijk lekker. Een aanrader!


High tea scones met verse kersen


5. Hetzelfde idee als de scones, maar dan met pannenkoekjes: luchtige minipannenkoekjes met Hollandse kersen en room


Serveer deze kleine pareltjes bij het ontbijt - over the top decadent, vind je niet? - of bij een brunch of high tea. Of natuurlijk 'gewoon' als dessert. Ook leuk als onderdeel van een zomers grand dessert!


Zomerpannenkoekjes met verse kersen en room


6. Een snel toetje met kersen: trifles van chocoladecake, slagroom en rood fruit.


Heb je een restje chococladecake over? Dan is dit dessert heel snel klaar. Geen restje? Je kunt er zelfs een kant-en-klaar gekochte cake voor gebruiken. Varieer met het fruit als je dat wilt, maar vergeet natuurlijk de kersen niet!


Trifles van chocoladecake met zomerfruit en slagroom


7. De allerlekkerste wentelteefjes serveer je met rood fruit! En je maakt ze van luchtig, zoet briochebrood. 


Need I say more?

Ja, misschien wel: geef er vanilleroomijs bij. Liefst zelfgemaakt met echte vanille. Een toptoetje!


Brioche-wentelteefjes met zomerfruit en ijs


8. En als uitsmijter: de taart natuurlijk! Een feestelijke chocoladetaart met slagroom en heel veel verse kersen!


Een echte zomerfeesttaart van luchtige chocoladebiscuit - met echte chocolade door het beslag - slagroom, kirsch, krokante chocoladeplakjes en kersen, kersen, kersen!

Wanneer trakteer jij hierop?


Chocoladefeesttaart met heel veel kersen, kirsch en slagroom

Geen opmerkingen: