vrijdag 14 april 2023

10x Grieks eten thuis: must-have recepten voor je culinaire bagage!


Sommige mensen kunnen moeilijke vragen stellen. Zo vroeg iemand mij laatst: 'Ik houd enorm van Grieks eten. Ik zie dat er veel Griekse recepten op je blog staan. Maar welk recept is nou het allerlekkerst? Anders gezegd: welk gerecht van je site moet ik absoluut een keer proeven?'

Tja. Toen stond ik met mijn mond vol tanden. Want de ene dag heb ik echt trek in een Grieks stoofpotje, een stifado, en op de andere kan ik een schaal vol met Griekse gehaktballetjes of een bord Griekse orzo niet weerstaan. Maar wat ik nou het allerlekkerste vind?

Dus doe ik hier wat ik wel vaker doe met moeilijke vragen: ik speel de vraag door. Naar jullie! Samen met nog een paar aanvullende vragen. 😉

Hieronder zet ik al mijn Griekse recepten voor jullie op een rijtje. Bekijk ze eens (en volg de rode linkjes) en laat daarna een reactie achter onder dit blog. Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden: 
  • Welk recept heb je al eens geprobeerd?
  • Lukte je gerecht goed?
  • Vond je het lekker?
  • Welk recept wil je snel (nog) een keer maken?
  • Welk van deze Griekse recepten hoort volgens jou thuis in ieders culinaire bagage?
  • En natuurlijk: welk recept moet mijn vragensteller zonder twijfel een keer maken?


Alvast bedankt voor jullie reacties. En geniet van jullie eigen favoriete Griekse recept(en) natuurlijk!



10x Grieks eten thuis: must-have recepten voor je culinaire bagage!


Grieks recept 1


Stifado, kruidig Grieks stoofvlees met tomaat en verse zilveruitjes



Recept: maak nu zelf stifado, heerlijk Grieks stoofvlees!


Grieks recept 2


Souvlaki van varkenshaas, kip of lam



Recept: maak nu zelf souvlaki, Griekse spiesjes van kip, varkenshaas of lamsvlees


Grieks recept 3


Griekse tomatenrijst



Recept: maak nu zelf smeuïge Griekse tomatenrijst


Grieks recept 4


Goddelijke gemarineerde feta



Recept: maak nu zelf gemarineerde Griekse feta



Grieks recept 5


Griekse boerensalade met gemarineerde feta



Recept: maak nu zelf verse en gezonde Griekse boerensalade met gemarineerde feta


Grieks recept 6


Griekse gehaktballetjes met heel veel smaak



Recept: de lekkerste Griekse gehaktballetjes maak je zelf!



Grieks recept 7


Wittekoolsalade met Griekse pepers en verse tuinkruiden



Recept: maak nu zelf heerlijk frisse en kruidige wittekoolsalade met Griekse pepers


Grieks recept 8


Gebakken Griekse orzo met kruidig gehakt en tomaat



Recept: maak nu zelf Griekse orzo met tomaat en kruidig gehakt



Grieks recept 9


Griekse paprika's gevuld met kruidenrijst, gehakt en tomaten



Recept: maak nu zelf Griekse gevulde paprika's


Grieks recept 10


Slawraps gevuld met pittige varkenshaasreepjes, geïnspireerd door Griekse gyros



Recept: maak nu zelf slawraps gevuld met Grieks gekruide varkenshaasreepjes


Geen opmerkingen: