maandag 1 oktober 2018

Gezellig herfstmenu met een Limburgs tintje

Misschien weten jullie het nog: tot voor kort beheerde ik twee websites. Naast Culinaire Bagage was daar ook nog Menu op Maat, een site met een paar honderd complete menu's met alle bijbehorende recepten. Menu op Maat is niet meer, helaas. Twee sites is wel erg veel werk.

Nu, een half jaar na die moeilijke beslissing, krijg ik echter nog steeds berichtjes van trouwe volgers die hun menu's missen. Mijn doel is om met Culinaire Bagage meer en meer in het ontstane gat te springen; natuurlijk naast mijn 'gewone' blogs. Je zag dat de afgelopen maanden al een beetje gebeuren. En ik beloof je nog meer complete menu's de komende tijd!

Verder heb ik nog een nieuwtje: vanaf vandaag vind je alle Culinaire-Bagage-menu's onder het kopje 'Menu's' in de menubalk bovenaan mijn blog. Handig toch?!


En ik voeg er meteen een kersvers menu aan toe. Lijkt je dit niet lekker: een gezellig herfstmenu met een Limburgs tintje? Volg alle rode linkjes hieronder voor de recepten. Eet smakelijk!



Recepten Gezellig herfstmenu met een Limburgs tintje


Amuse: 

Limburgse mini-aardappelkoekjes, riefkeukskes, met gerookte zalm en mierikswortelroom



Mini-aardappelkoekjes met gerookte zalm en mierikswortelroom


Voorgerecht: 

Romige Limburgse mosterdsoep met krokante spekjes en knapperige prei



Limburgse mosterdsoep


Hoofdgerecht: 

Gehaktballetjes in een kruidige saus van oud bruin bier en Maestrichter stroop 



Gehaktballetjes in een kruidige saus van oud bruin bier en Maestrichter stroop


Gebakken aardappeltjes



Gebakken aardappeltjes


Regenboogworteltjes uit de oven met honing en tijm



Regenboogworteltjes uit de oven met honing en tijm


Dessert: 

Koffie met Limburgse appel-kruimelvlaai



Limburgse appel-greumelkesvlaai

Geen opmerkingen: