dinsdag 14 februari 2017

Gratis e-book met de lekkerste muffinrecepten van Culinaire Bagage!

Er zit een feestje aan te komen: volgende week is dit blog jarig! Culinaire Bagage bestaat op 21 februari precies één jaar!


En wie jarig is trakteert! Dus dat doe ik ook!


Nieuwsgierig waar ik op trakteer? Dat wordt een e-book; een e-book met mijn allerlekkerste muffinrecepten! Zodat je als lezer van dit blog een verrukkelijke traktatie voor jezelf en je vrienden kunt bakken!


Zo ziet mijn traktatie (een pdf-bestand, dat je kunt lezen op elke tablet, pc, laptop en smartphone) er uit:


E-book De lekkerste muffinrecepten van Culinaire Bagage


Wie trakteer ik op dit leuke e-book?


Misschien wel jou! Want als je je inschrijft voor mijn receptenservice, ontvang je ‘De lekkerste muffinrecepten van Culinaire Bagage’ helemaal gratis in je inbox.


Hoe abonneer je je op mijn receptenservice?


Geef rechtsboven op mijn blog je e-mailadres door. Een paar seconden later ontvang je dan een e-mail (in het Engels; sorry, een Nederlandse versie van deze software is nog niet beschikbaar…) met een linkje erin. Als je hierop klikt, bevestig je dat je je echt wilt inschrijven voor de receptenservice. Dat is alles!

Binnen 24 uur ontvang je vervolgens een mailtje met het e-book. En dan kun je muffins gaan bakken!

En natuurlijk mis je nooit meer een recept: elk nieuw recept dat ik op dit blog plaats wordt je automatisch toegestuurd!


Wat als je al een abonnement op mijn receptenservice hebt?


Natuurlijk krijgen ook al mijn bestaande trouwe volgers het e-book. Je kunt het de komende dagen tegemoet zien!


Alvast een voorproefje van een heerlijk muffinrecept?


Hieronder vind je het recept voor mijn ontbijtkoekmuffins met honingglazuur, sukade en walnoten, de muffins van de cover van het e-book. Veel plezier ermee!



Recept Ontbijtkoekmuffins met honingglazuur, walnoten en sukade


Ontbijtkoekmuffins met honingglazuur, sukade en walnoten


Ingrediënten voor ±18 stuks:


Droge ingrediënten:

  • 375 gram bloem, gezeefd
  • 18 gram bakpoeder, gezeefd
  • 3/8 theelepel zout
  • 225 gram bruine basterdsuiker
  • 1½ theelepel gemalen kaneel
  • 1 theelepel gemalen kruidnagel
  • ¾ theelepel gemalen nootmuskaat
  • ¼ theelepel gemberpoeder
  • ¼ theelepel gemalen kardemom
  • een mespuntje witte peper

Natte ingrediënten:

  • 60 gram gesmolten roomboter
  • 75 gram zonnebloemolie
  • 1½ ei, losgeklopt in een kopje
  • 375 ml volle melk

Decoratie:

  • 120 gram poedersuiker
  • 2 eetlepels vloeibare honing
  • enkele eetlepels koud water
  • ± 50 gram sukade
  • ± 50 gram fijne greinsuiker
  • ± 50 gram grof gehakte walnoten

Extra:

  • papieren of kartonnen muffinvormpjes

Bereiding:

  1. Plaats 18 papieren caises in muffinvormen. Verwarm de oven voor (heteluchtoven 160°C; conventionele oven 180°C).
  2. Vermeng in een kom de boter en de olie. Klop er met een garde anderhalf ei doorheen. Ga door met kloppen en voeg beetje bij beetje de melk toe.
  3. Vermeng in een andere kom alle droge ingrediënten.
  4. Voeg de natte ingrediënten toe aan de droge. Schep het geheel kort om totdat alle ingrediënten net vermengd zijn. Ga niet te lang door met mengen.
  5. Verdeel het beslag over de muffinvormpjes. Vul de vormpjes voor maximaal twee derde.
  6. Bak de muffins gaar en lichtbruin (±21 minuten heteluchtoven; ±24 minuten conventionele oven). Test de gaarheid door met een satépen in de muffins te prikken. Er mag geen vochtig beslag meer aan de satépen kleven.
  7. Laat de muffins afkoelen op een rooster.
  8. Roer van de poedersuiker, de honing en het water een stevig glazuur zonder klontjes. Bestrijk de muffins met het glazuur.
  9. Verdeel de greinsuiker, de sukade en de walnoten over het glazuur voordat het de kans krijgt hard te worden.

Tip:

Greinsuiker kun je kopen bij sommige bakwinkels of delicatessenzaken. Ook bestellen via internet is een optie.

    Geen opmerkingen: