vrijdag 16 december 2016

De 10 meest bekeken recepten van 2016

Nu 2016 bijna ten einde is, is hét moment gekomen om terug te kijken op het jaar! Voor mij was het een bijzonder jaar, want in februari startte ik met dit blog!


Ik heb er zelf enorm veel plezier aan beleefd en ik hoop dat dat voor jou als lezer ook geldt!


Welke recepten sprongen er dit jaar uit? Anders gezegd: welke recepten vonden jullie met zijn allen de allerlekkerste?


Met stip bovenaan staan de Turkse courgettepannenkoekjes met een frisse citroen-knoflookdip. Daar konden jullie geen genoeg van krijgen!


Turkse courgettepannenkoekjes met een frisse citroen-knoflookdip


Op een heel eervolle tweede plaats eindigde de chimichurri, een typisch Argentijnse salsa! Heel begrijpelijk, want die is zo lekker! Later kwam hij ook nog eens terug in een recept met lamskarbonaadjes.


Chimichurri, een typisch Argentijnse salsa


De romige aardappel-kipschotel met spinazie en kaas was een echte gezinstopper! Dat recept werd meteen het eerste weekend dat het online stond al vele honderden malen bekeken. En klaargemaakt, hoop ik! 😉


Romige aardappel-kipschotel met spinazie en kaas


Velen van jullie waren het met me eens: de allerlekkerste verse friet maak je zelf! Massaal hebben jullie dat gedaan! Dat zal wat blije gezichten hebben opgeleverd in jullie gezinnen!


Zelfgemaakte verse friet


Bakken doen jullie ook allemaal erg graag. Met name de zelfgebakken ontbijtkoek, of peperkoek, zoals wij Limburgers hem noemen, gooide hoge ogen! Hoeveel kinderen zijn hier het afgelopen jaar al blij mee gemaakt? Hij is namelijk ideaal om als verrassing in de lunchboxjes te stoppen!


Zelfgebakken ontbijtkoek


Op de zesde plek staat een wat minder bekend gerecht: mijn taugé-tompoezen. Dat zijn krokante bladerdeeghapjes met een oosterse roerbakvulling. Een hip én verrukkelijk recept! Als je dit nog niet geprobeerd hebt: een aanrader volgens veel van mijn volgers!


Taugé-tompoezen, krokante bladerdeeghapjes met een oosterse roerbakvulling


Wie heeft er allemaal zelf filet américain gemaakt dit jaar? En hebben jullie de zachte, luchtige mini-melkbolletjes die bij het recept hoorden ook allemaal gebakken? Heerlijk toch?!


Zelfgemaakte filet américain


Ook heel populair: zuurvlees, een heerlijk mals stoofpotje met een saus die gemaakt is met ontbijtkoek! Limburgser kun je het niet krijgen! In het recept geef ik je de ingrediënten voor 4 personen. Maar maak gerust een grotere portie, want dit vinden al je vrienden lekker! En oh ja, hier horen de frietjes van hierboven bij! Geen zuurvlees zonder friet!


Limburgs zuurvlees, een stoofpotje met ontbijtkoek!


De maaltijdsalade van gemarineerde garnalen, artisjokkenharten en kruidensla spreekt veel volgers aan, die niet alleen lekker maar ook nog eens gezond willen eten! Zeker in de zomer worden er in Nederland behoorlijk wat maaltijdsalades gegeten!


Maaltijdsalade van gemarineerde garnalen, artisjokkenharten en kruidensla



Heel wat Nederlanders (en Belgen, want velen van jullie wonen in ons zuidelijke buurland! Welkom!) zijn dol op mijn mini-saucijzenbroodjes met Indonesisch gehakt. Een heerlijk hapje om het oude jaar mee af te sluiten over een paar weken!


Mini-saucijzenbroodjes met Indonesisch gehakt


Tot slot wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie betrokkenheid het afgelopen jaar! Ik wens jullie gezellige én lekkere feestdagen toe en ik hoop dat ik jullie volgend jaar weer allemaal terugzie op mijn blog! Aan mij zal het niet liggen: ik barst nog van de leuke ideeën voor nieuwe recepten!


Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar!



Oliebollen met Grand Marnier


P.S. Ga je deze heerlijke oliebollen met Grand Marnier ook bakken om het oude jaar uit te luiden?


Geen opmerkingen: